6 maj 2004

Vad ska man skriva i en blog? Jag frågar min kollega, Nycke Eriquist tvärsöver bordet, han tycker att det är som en dagbok, en elektronisk anteckningsbok där jag kan skriva om saker som hänt mig och andra funderingar. Jag vet inte om någon annan egentligen är intresserad av detta men tja, varför inte?

Någonstans måste det ju börja?

Egentligen skulle jag ha varit på en kurs i helgen. Trist nog kände jag inte alls för att åka, känslan har kommit krypande till mig hela veckan och igår kväll överlade jag med mig själv. Jag kom fram till att jag inte skulle åka iväg på kursen. Löjligt att hoppa av i sista stund, men om en person inte har någon lust så har han inte det. Moraliskt eller omoraliskt?
Det beror på vilka normer och värderingar en person har. Vissa gör så konsekvent, bestämmer saker och hoppar av i sista stund. De är inte pålitliga. Jag ser mig själv som en förhållandevis pålitlig människa (varför tvivla om det?) och det plågade mig. Kanske därför jag skriver det här? Någonslags biktning kanske, där hela världen kan beskåda mitt avhopp och bakgrunden till det. Förresten, hela världen.. knappast så att hela världen är inne på den här sidan ändå. Jag kan nog skriva vad som helst här utan att det skulle ge några konsekvenser.

Kul förresten att blogger verkar köra västkusttid.. USA:s västkust..

Beslutsprocessen då?

Hur kommer det sig att jag ville ändra mitt åtagande? Något annat som är intressantare har dykt upp.

0800-1100 Spektrumanalys av WLAN och Bluetooth
1300-1600 Nationella och Internationella telekom och datakom avlyssningssystem för myndigheter och teleoperatörer.

Nördigt? Tja, det kan jag ju säga att den andra kursen också var. Ungefär. Som någon sa, ämnen för en som vill verka vara en intellektuell elitist. Jag vet inte jag, knappas något jag utger mig för att vara. Ganska teknokratiskt dock. Vi får väl se!


Inga kommentarer: