26 maj 2004

Ok.. Satt och kollade in tv-n lite igår. Såg ett program som var inspirerat av en bok som heter 'Tärningspelaren'. Blev nyfiken, tydligen handlar det om en man som låter sitt liv styras av en tärning. Högintressant rent av! Gick omedelbart och beställde boken på först CDON. Men sedan visade sig att det var billigare på Adlibris, 2 kr, och jag har varit kund där under en tid nu. Har aldrig varit något problem att få fram böckerna i tid. Nästan aldrig, de har misslyckats i ett fall. Jag ville ha tag i en bok som heter 'Kampen om gud', en religionshistorisk berättelse, handlar om religiös fundamentalism, intressant i dessa dagar. Den var definitivt slut. Lite synd för jag vill gärna läsa den. Nåja, jag har beställt en till bok också. 'Manipulera med språket', ser fram emot att läsa den boken.

Egentligen var jag ute efter en bok på franska. Nu kan jag inte franska själv utan den var till en släkting. 'Rouge Brésil', det finns inte så mycket franska böcker hos svenska nätbokhandlare upptäckte jag. Bokus fick jag höra verkade vara den enda. Men de hade inte boken i fråga. Däremot har Hedengrens Bokhandel den, ligger i Sturegallerian, verkar som att nätet inte är den stora frälsaren trots allt. Åtminstone inte på franska!

'Kampen om gud' fanns inte längre på svenska. Gavs ut 2001 på pocket, möjligen kan den finnas på engelska. Synd. Jag köpte en Modesty Blaise bok istället samt Ryszard Kapuscinskis bok, 'Imperiet'. Får se om det är en bok som håller.

Inga kommentarer: