9 januari 2006

Aftonbladet: Mobiler gör unga utbrända

Ungdomar orkar ju ändå vara uppe på nätterna mer än de som börjar närma sig hmm.. mogen ålder (32 år)!

Vad händer med alla vuxna som är ständigt uppkopplade?

Ungdomarna skickar SMS och ringer varandra, medan vuxna med rätt sorts prylar i princip kan göra samma saker med mobiltelefonen som med jobbdatorn. Jag har en QTEK 9100, med den kan jag om jag så önskar, t.o.m uppdatera denna blog genom ett enkelt epost meddelande.

Man har alltid ett informationsflöde tillgängligt. Det är bara att knäppa på mobilen. Just nu är det kanske till en fördel för individen, men vad händer i framtiden? Det förutsätts kanske att alla ska vara tillgängliga och läsa epost dygnet runt då. Direktören på företaget jag jobbar på har en liknande mobiltelefon som jag, han synkroniserar mailen var 15 minut dygnet runt.

Den dagen jag förutsätts göra samma sak kanske mitt intresse för att vara ständigt uppkopplad har minskat...

Read more at www.aftonbladet.se/vss/...

Inga kommentarer: